General Terms and Conditions Two Island Wines
Algemene voorwaarden Two Island Wines
1.1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle koop- en verkoopovereenkomsten (“Overeenkomst”) gesloten op of via de website www.2islandwines.nl (“de Website”) van Two Island Wines VOF, hierna te noemen de “Verkoper” .
1.2. De Koper kan zowel een consument als een bedrijf zijn. Bepaalde bepalingen in deze Algemene Voorwaarden zijn alleen van toepassing op de Koper als consument. In dat geval zal de Koper in deze bepalingen worden aangeduid als "Consument".
1.3. Deze Algemene Voorwaarden worden voorafgaand aan het aangaan van enige Overeenkomst in een leesbaar, downloadbaar formaat aan Koper ter beschikking gesteld. Bij het doen van een aankoop via de website erkent de koper dat deze aankoop onder deze Algemene Voorwaarden valt
2.1. De aanbiedingen op de Website zijn met de grootste zorg samengesteld. Het aanbod bevat een goede omschrijving van het aangeboden product, voldoende gedetailleerd voor de Koper om te kunnen beoordelen of hij het aanbod wenst te accepteren. Kennelijke fouten of onvolledigheden in de omschrijving van de aanbiedingen binden Verkoper niet.
2.2. Aanbiedingen vermeld op de Website kunnen te allen tijde worden ingetrokken of gewijzigd.
2.3. Tenzij anders vermeld zijn de aangeboden prijzen inclusief BTW en exclusief eventuele transport- en/of bezorgkosten.
3.1. Als de Koper een bestelling plaatst via de Website, ontvangt hij een automatisch gegenereerde e-mailbevestiging. Die e-mailbevestiging behelst geen aanvaarding door de Verkoper van die bestelling. Orderacceptatie en totstandkoming van de Overeenkomst tussen Verkoper en Koper vindt plaats na uitdrukkelijke acceptatie van de bestelling door Verkoper (bijvoorbeeld door een aanvullende e-mail) of bij verzending van de bestelde producten, tenzij Verkoper aan de Koper heeft medegedeeld de bestelling niet te accepteren of indien de Koper de bestelling heeft geannuleerd. De eigendom van de producten gaat over bij levering daarvan aan de Koper, mits Verkoper de volledige betaling voor de producten heeft ontvangen en verwerkt.
3.2. Indien tussen de datum van totstandkoming van de Overeenkomst en de uitvoering daarvan door Verkoper, Verkoper wordt geconfronteerd met omstandigheden die de (kost)prijs van het product verhogen, zoals wijzigingen in relevante wetgeving, wisselkoersen, prijsverhogingen door externe leveranciers van Verkoper of dienstverleners, heeft Verkoper het recht de oorspronkelijk overeengekomen prijs te verhogen en deze aan Koper te factureren. Indien een dergelijke prijsverhoging intreedt binnen drie maanden na de datum van de Overeenkomst, heeft Consument het recht de Overeenkomst te ontbinden, tenzij de prijsverhoging het gevolg is van een wetswijziging, bijvoorbeeld BTW of andere prijsverhogende heffingen.
4.1. Deze bepaling is uitsluitend van toepassing op Consumenten in geval van verkoop op afstand in de zin van artikel 7:46a BW.
4.2. In geval van verkoop op afstand heeft de Consument het recht de Overeenkomst te herroepen binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van de bestelling, door middel van schriftelijke mededeling hiervan aan de Verkoper.
4.3. Indien de Consument de Overeenkomst herroept in overeenstemming met het bovenstaande lid 4.2, zal de Consument de producten in de originele verpakking, ongebruikt en voor zijn eigen kosten en risico aan de Verkoper retourneren, tenzij de Verkoper de kosten van verzending en bezorging oorspronkelijk aan de Consument heeft gefactureerd. In dat laatste geval zal de Verkoper de kosten voor het terugzenden van de producten dragen.
4.4. Indien de Verkoper de betaling van de aankoopprijs van de Consument heeft ontvangen, zal hij deze betaling zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na de mededeling van de Consument dat hij de Overeenkomst herroept, terugbetalen.
4.5. Verkoper heeft het recht de geretourneerde producten geheel of gedeeltelijk te weigeren indien de producten niet in de originele verpakking zijn geretourneerd, zijn verwerkt, gebruikt en/of beschadigd. Verkoper zal de Consument hiervan direct na ontvangst van het product op de hoogte stellen.
5.1. Verkoper zal alle informatie die hij van of over Koper heeft ontvangen in verband met de totstandkoming en uitvoering van de Overeenkomst, als vertrouwelijk heeft aangemerkt of waarvan Verkoper weet of redelijkerwijs behoort te weten dat deze vertrouwelijk behandeld dient te worden, vertrouwelijk behandelen. Verkoper zal dergelijke vertrouwelijke informatie slechts aan derden verstrekken voor zover dit voor de uitvoering van de Overeenkomst noodzakelijk is.
5.2. De Verkoper zal alle redelijke voorzorgsmaatregelen nemen om de vertrouwelijke informatie vertrouwelijk te houden.
5.3. De Verkoper is niet verplicht om vertrouwelijke informatie vertrouwelijk te houden in het geval dat de Verkoper wettelijk verplicht is of bevolen wordt door een relevante autoriteit om dergelijke vertrouwelijke informatie bekend te maken.
6.1. Eventueel overeengekomen levertijden zijn niet te beschouwen als een ‘fatale’ of fatale levertijd, tenzij expliciet anders is overeengekomen. Indien Verkoper de overeengekomen levertijd niet nakomt, zal Koper Verkoper hiervan schriftelijk in gebreke stellen en Verkoper een redelijke termijn voor levering van de producten verlenen.
6.2. Bestellingen van Consumenten zullen door Verkoper worden geleverd binnen een redelijke termijn, doch uiterlijk binnen 30 dagen na acceptatie van de bestelling door Verkoper, tenzij een alternatieve levertijd is overeengekomen. Indien de bezorging van een bestelling is vertraagd of indien de bestelling niet (of niet geheel) kan worden geleverd, meldt Verkoper dit aan Consument binnen 30 dagen nadat Consument de bestelling heeft geplaatst. De Consument heeft in dat geval het recht de Overeenkomst zonder bijkomende kosten te ontbinden. Consument heeft geen recht op enige schadevergoeding.
6.3. Na annulering van de bestelling zoals bepaald in artikel 6.2 hierboven, zal de Verkoper alle voor die bestelling ontvangen betalingen binnen 30 dagen na de annulering terugbetalen.
6.4. Verkoper kan ervoor kiezen de bestelling in twee of meer deelleveringen leveren en elke deellevering afzonderlijk factureren.
6.5. Het risico van beschadiging of tenietgaan van de producten gaat over op de Koper op het moment van levering. Dit is wanneer het bestelde product het magazijn van de Verkoper heeft verlaten. Indien de Koper een Consument is, is het tijdstip van levering het moment waarop de producten in het bezit van de Consument zijn geplaatst.
6.6. Verzending en/of transport van de producten komt voor risico en voor rekening van Koper op een wijze naar eigen goeddunken van Verkoper. Verkoper is niet aansprakelijk voor enige schade, wat dit ook mag zijn, aan de producten of anderszins, in verband met de verzending of het transport.
6.7. In geval van een koop door een Consument is de verzending en het transport voor risico van de Verkoper, maar draagt de Consument de kosten voor de verzending en transport.
6.8. Levering vindt alleen plaats indien de Koper minimaal 18 jaar oud is.
7.1. De Koper zal de ontvangen producten direct na ontvangst van de levering controleren op conformiteit met de bestelling en op zichtbare schade of gebreken, en afwijkingen in aantallen op de pakbon. Koper zal eventuele schade, gebreken of afwijkingen aan de producten binnen twee werkdagen na ontvangst van de producten aan Verkoper melden, direct gevolgd door een schriftelijke bevestiging van die melding aan Verkoper. Indien de Koper de Verkoper niet tijdig op de hoogte stelt zoals beschreven in dit artikel, worden de producten geacht in goede orde en in overeenstemming met de pakbon te zijn ontvangen.
7.2. Elke andere schade of defect aan de producten zal onmiddellijk na ontdekking ervan aan de verkoper worden gemeld. Eventuele gevolgen van het niet tijdig informeren van Verkoper zijn voor Koper.
7.3. Indien Koper verzuimt om Verkoper op de hoogte te stellen op de wijze zoals hierboven beschreven in artikel 7.1 en 7.2, kan Koper geen beroep doen op enige garantie van Verkoper.
7.4. Het tijdig melden van eventuele klachten door de Koper schort de betalingsverplichtingen van de Koper niet op. Deze clausule 7.4 is niet van toepassing indien de Koper een Consument is.
7.5. Koper is verplicht Verkoper in de gelegenheid te stellen de klacht te onderzoeken en zal aan Verkoper alle voor een dergelijk onderzoek relevante informatie verstrekken. Indien voor het onderzoek retournering van de producten noodzakelijk is, draagt Verkoper de kosten van retournering, tenzij komt vast te staan dat de klacht ongegrond is. Het transportrisico blijft voor de Koper.
7.6. Klachten met betrekking tot producten die na ontvangst door Koper zijn gewijzigd of verwerkt, worden afgewezen.
8.1. De verkoper garandeert dat de producten van een bevredigende kwaliteit zijn en geschikt zijn voor hun algemene doel.
8.2. Koper heeft geen recht op garantie, indien:
8.2.1. Koper de overeengekomen prijs nog niet volledig heeft betaald, tenzij Koper Consument is;
8.2.2. Koper heeft het product niet gebruikt of opgeslagen in overeenstemming met het algemene doel van het product of de door Verkoper verstrekte instructies.
8.2.3. Koper heeft het product niet op de juiste manier opgeslagen.
8.3. Indien Koper terecht een beroep heeft gedaan op garantie, zal Verkoper – naar eigen inzicht en voor eigen kosten – het product vervangen of repareren, Koper korting geven op de overeengekomen koopprijs of de volledige koopprijs aan Koper terugbetalen. In geval van bijkomende schade als gevolg van de schending van de garantie, is artikel 9 van deze voorwaarden van toepassing.
8.4. Indien Koper een consument is, heeft Consument voor de toepassing van artikel 8.3 het recht te kiezen voor herstel of vervanging van de producten, tenzij dit redelijkerwijs niet van Verkoper kan worden gevergd. Consument heeft in dat geval het recht de Overeenkomst te ontbinden dan wel korting op de overeengekomen koopprijs te vragen.
9.1. Met uitzondering van uitdrukkelijk overeengekomen aansprakelijkheden of de door Verkoper verstrekte garantie, is Verkoper niet aansprakelijk voor enige door Koper geleden schade die voortvloeit uit of verband houdt met de Overeenkomst.
9.2. Ongeacht artikel 9.1 hierboven, is de Verkoper alleen aansprakelijk voor directe schade. Iedere aansprakelijkheid van Verkoper voor gevolgschade, zoals gederfde winst of omzet, vertragingen, persoonlijk letsel of andere indirecte schade of verliezen, wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
9.3. Koper zal alle redelijke maatregelen nemen om eventuele schade te voorkomen en/of te beperken.
9.4. Indien Verkoper op grond van deze voorwaarden aansprakelijk is voor door Koper geleden schade, is de verplichting van Verkoper om die schade aan Koper te vergoeden beperkt tot het bedrag dat door de verzekering voor die schade wordt uitgekeerd. Indien de verzekering geen schade uitkeert, of de geleden schade niet door enige verzekering wordt gedekt, is de verplichting van Verkoper tot schadevergoeding beperkt tot het door Verkoper in rekening gebrachte bedrag met betrekking tot de producten.
9.5. Eventuele door Koper gevorderde schadevergoeding dient binnen zes maanden nadat Koper bekend is geworden met de schade of redelijkerwijs bekend had moeten zijn, te zijn geclaimd. Indien de Koper een Consument is, wordt de termijn om schadevergoeding te vorderen verlengd tot één jaar nadat de Consument bekend is geworden met de schade of redelijkerwijs bekend had moeten zijn met de schade.
9.6. De beperking van aansprakelijkheid in dit artikel geldt niet indien de schade het gevolg is van opzet of grove schuld van Verkoper, of indien deze beperking in strijd is met wettelijk recht.
10.1. Op de Overeenkomst tussen Verkoper en Koper is Nederlands recht van toepassing, met uitsluiting van eventuele bepalingen van internationaal privaatrecht. Het Verdrag inzake de Internationale Verkoop van Goederen (Weens Koopverdrag) is niet van toepassing op de Overeenkomst.
10.2. De rechtbank te Rotterdam is exclusief bevoegd tot beslechting van eventuele geschillen voortvloeiende uit of verband houdende met de Overeenkomst tussen Verkoper en Koper.